Saturday, August 13, 2016

Camping Di Gunung Jerai


Disember 27 2015

    Projek keluarga penutup tahun 2015.Bercamping di atas Gunung Jerai .
kawasan perkhemahan Taman Rimba .
 Jam 9 pagi bertolak dari Penang ke Gurun Kedah .Masa lebih kurang dalam 2jam untuk sampai terus ke Taman Rimba Gunung Jerai .
Temperature tak la sejuk sangat , rasanya Cameron Highland lagi sejuk.
On d way naik ke atas gunung jumpa satu keluarga dari Perlis , kenderaan rosak , spring kereta terkeluar , mungkin sebab overload kot .Kesian cuba bantu tapi tak membantu pon sebab tak boleh nak buat apa kedudukan kereta agak curam , Owner kereta  call bapak mai bawa towing truck .So kami teruskan perjalanan ke tapak perkhemahan .
Alhamdulillah rezeki kami sekeluarga dapat tapak perkhemahan yang betul2 strategik...tepi sungai air terjun dan khemah boleh buat bawah pondok ..
Khemah siap
Suhu  di atas Gunung Jerai ni tak la sesejuk diatas Cameron H/land..Sesuai untuk keluarga beriadah ,Ini adalah pengalaman pertama untuk anak2 aku merasai perkhemahan di atas Gunung dan bermalam .
Pengalaman yang paling menarik , bila perasaan anak2 dan isteri bercampur baur bila malam tiba. Diatas Gunung Jerai ni ,bermacam macam unplesant story dah dengar kebetulan pulak khemah kami yang paling hujung sekali  Alhamdulillah semuanya okay.
Kami bernasib baik ada team dari jabatan Belia Kedah buat team building so tak la rasa sunyi sangat.
Yang paling risau bila waktu nak terkencing di tengah malam, tandas jauh kena lintas sungai , apalagi tunggu kalau2 ada peserta2 team team building lalu depan khemah nak ke tandas kami join sekali ..


survey air terjun



waktu makan jam 8mlm

breakfast kambing grill
posing jap kat view area

breakfast ayam panggang 



No comments:

Post a Comment